Apnicis grilēt šašliku? 5 gardas alternatīvas standarta grila ēdieniem!

Grilēšanas sezonas sākumā mēs ar prieku cepam šašliku, desiņas un kartupeļus ugunskurā vai uz grila, tradicionālos ēdienus pēc kuriem esam noilgojušies. Taču ir dabiski, ka pēc kāda laika tie var apnikt – vēlamies jums piedāvāt jaunus un unikālus ēdienus, kas būs piemēroti dažādām gaumēm un kurus varat izcept savā grilā.

1. Jūras velšu iesmiņi. Ar šo ēdienu patiešām pārsteigsiet arī izvēlīgāko viesi vai iepriecināsiet ģimenes locekļus. Jūras veltes – tas ir viegli sagremojams ēdiens, tādēļ lieliski der ēšanai karstā dienā vai vakarā. Pagatavošana: izvēlieties savas iecienītākās jūras veltes (piemēram, garneles, kalmārus, jūras ķemmītes vai astoņkāji), mazliet pamarinējiet ar saldo aso ķīniešu mērci un uzveriet jūras ķemmītes uz koka iesmiņiem. Kopā ar jūras veltēm varat sajaukt arī dārzeņus vai pat augļus – ananasus un mango –, cukīni, sīpolu gabaliņus. Iesmiņus grilā cepiet 5–10 minūtes un izbaudiet brīnišķīgu eksotisku garšu!

2. Cepti romiešu salāti. Cepti romiešu salāti ir lieliska piedeva vai pamatēdiens tiem, kas neēd gaļu. Tieši romiešu salāti ir piemēroti cepšanai un, tos pacepot grilā, izplatās unikāla smarža. Mēs piedāvājam tos pasniegt aplietus ar mērci, kas pagatavota no dabiskā jogurta vai majonēzes, pievienojot sāli, piparus un sasmalcinātu ķiploku. Pagatavošana: noskalojiet salātus un sadaliet tos divās vai četrās daļās (atkarībā no tā, cik lieli ir jūsu salāti). Pēc tam salātus lieciet uz grila restītēm un cepiet aptuveni 5 minūtes, vai kamēr skaisti apcepas abas puses. Jau izceptus salātus pārberiet ar sagrieztiem svaigiem vai marinētiem sīpoliem, redīsiem un pievienojiet mērci.

3. Cepts burkāns ar ingveru. Īpaši saldi, ar dūmu smaržu un eksotisku ingvera piegaršu – tieši tādi ir uz grila cepti burkāni, kas sajaukti ar sasmalcinātu ingveru. Šis ēdiens ir lieliski piemērota piedeva cepetim vai zivij, un vienreiz pagaršojot visticamāk, ka nevēlēsieties burkānus pagatavot nekā citādi! Pagatavošana: noskalojiet un nosusiniet burkānus, tos sagrieziet aptuveni 1,5 cm biezuma sloksnītēs. Ingveru arī nomizojiet un sagrieziet plānās apaļās šķēlītēs. Burkānus ar ingveru saberiet vienā traukā, visu apslakiet ar īpaši dzidru olīveļļu, pārberiet sāli un piparus. Burkānus cepiet aptuveni 15–20 minūtes smalkās restītēs, lai tās apgriežot dārzeņi neizbirtu. Šādi pagatavoti burkāni būs pietiekami mīksti, bet, ja esat iecienījis kraukšķīgākus dārzeņus, rekomendējam samazināt cepšanas laiku līdz 10–12 minūtēm.
Diana BBQ Collection Grill 40 x 68cm

Diana BBQ Collection Grill 40 x 68cm

38,78 / gab.
Verners Grillmaster Black

Verners Grillmaster Black

11,94 / gab.
GRILS 44 CM KY22017B (CELLO)

GRILS 44 CM KY22017B (CELLO)

14,99 / gab.
4. Cepta sviestmaize ar piedevām. Ceptas sviestmaizes – ļoti iecienīts ēdiens gan lielo, gan mazo starpā. Kāpēc gan nepamēģināt to izcept grilā? Pagatavošana: abas maizes šķēles iekšpuses ieziediet ar pesto vai citu iecienītu mērci. Sviestmaižu pildījumu varat veidot pēc saviem ieskatiem vai vadīties pēc mūsu piedāvātajām receptēm, kad sviestmaizēs iekšā tiek likts siers, maigi kūpinātas bekona šķēlītes un tomāta šķēlīte. Cepiet uz grila abas sviestmaizes puses pa 3–5 minūtēm, lai iekšā izkustu siers, un restītes radītu svītras uz maizes.

5. Cepts ananass ar saldējumu. Neparasti viegli pagatavojams deserts, kas nevienu neatstās vienaldzīgu. Jūs varat tikai pāris minūšu laikā pārsteigt negaidītus ciemiņus vai palutināt ar nedēļas nogales desertu savus mājiniekus. Pagatavošana: sagrieziet ananasus apmēram 2 cm apaļās šķēlēs, tās ielieciet grilā, katru ananasa pusi cepiet 5–7 minūtes vai kamēr parādīsies līniju raksts no grila. Izceptus ananasus pasniedziet individuālās porcijās ar kokosa, vaniļas vai citu iecienītu saldējumu. Ļoti garšīgi, bet, izvēloties saldējuma šerbetu – arī ļoti maz kaloriju!

Izmēģiniet šos atšķirīgos ēdienus un pārsteidziet savus tuviniekus un viesus!